Poniżej zamieszczamy linki do najważniejszych informacji – od inwestycji, przez akwizycje i konkursy, po wywiady i poradniki przygotowane przez redakcję MamStartup.
? Inwestycje
PFR Ventures publikuje kwartalny raport o transakcjach na rynku VC w Polsce
W trzecim kwartale 2022 roku przez polski rynek venture capital przepłynęło 513 mln PLN. To łączna wartość kapitału, jaki lokalne i zagraniczne fundusze zainwestowały w rodzime innowacyjne przedsiębiorstwa. Od początku tego roku do polskich startupów trafiło w sumie ponad 2,5 mld PLN. Do przekroczenia rekordowej wartości finansowania z 2021 roku brakuje jeszcze 1,1 mld PLN. Czy uda się pobić rekord, a może nawet przebić magiczną granicę 4 mld zł?
PFR Ventures inwestuje 240 mln zł w dwa kolejne międzynarodowe fundusze VC
PFR Ventures podpisało umowy z Lakestar i Northzone, dwoma międzynarodowymi funduszami venture capital, które zainwestują łącznie blisko 500 mln zł w polskie innowacyjne spółki. Publiczny inwestor alokował do nich łącznie 240 mln zł, czyli blisko połowę tej kwoty.
Wirtualna Polska inwestuje 33 mln zł w Selsey
Wirtualna Polska nabyła około 44,5% udziałów spółki Selsey. To jeden z czołowych sklepów internetowych w Polsce sprzedających produkty w kategorii „dom i ogród”. Kwota transakcji wyniosła prawie 33 mln zł.
- Czeski Credo Ventures ogłasza nowy fundusz o kapitalizacji 360 mln zł i ekspansję w Polsce
- Holidu pozyskuje 100 mln euro w rundzie inwestycyjnej serii E
- RKKVC inwestuje w FIDO Tech wykrywający wycieki w instalacjach wodnych. Spółka pozyskała 35 mln zł
- Krakowska spółka Intelliseq, która zajmuje się analizą genomów, zamyka kolejną rundę finansowania. Tym razem pozyskała 7,5 mln złotych
- Robili protezy dla ludzi, teraz robią protezy dla psów. Wimba pozyskuje 4 mln złotych
- WP2 Investments zainwestowało 3,5 mln zł w platformę zdrowia psychicznego Wellbee
- ReadyCode pozyskał ponad milion złotych na ekspansję w Stanach Zjednoczonych
? Współpraca | Inside news
WhitePress nabywa 100% udziałów w Senuto
WhitePress (grupa RTB House) nabywa 100% udziałów w Senuto – firmy łączą siły, żeby szybciej rosnąć. Dla platformy WhitePress celem jest wdrożenie zaawansowanych technologii opartych o Big Data i AI oraz wzmocnienie oferty kierowanej za granicę. Dla Senuto fuzja oznacza szybką ekspansję i rozwój na przetartym za granicą szlaku.
ArabyAds przejęło indaHash – polską platformę influencer marketingu
Przejęcie indaHash przez ArabyAds nastąpiło po zamknięciu przez ArabyAds rundy finansowania o wartości 30 mln dolarów. Firma już wcześniej zapowiadała, że pozyskane środki przeznaczy na globalną ekspansję i przejęcia innych podmiotów branżowych.
x-kom wchodzi w spożywkę. Zainwestował w markę znanego rapera – Quebonafide
x-kom inwestuje w biznes znanego rapera. Mowa o Quebonafide i jego spółce Chai Group, która sprzedaje wegańskie produkty spożywcze własnej marki – Miss Ti 蒂小姐.
? Warto przeczytać
Jak samodzielnie pozyskiwać klientów bez marketingu? O prospectingu opowiada Szymon Negacz (SellWise)
Według mojego rozmówcy poleganie wyłącznie na jednym źródle dotarcia i pozyskiwania klientów to błąd. Dlatego sam w swojej firmie obok marketingu robi tzw. prospecting. Czym ów prospecting jest, na czym polega i jak robić go dobrze? O tym opowiada Szymon Negacz, właściciel firmy doradczo-szkoleniowej SellWise.
Metaverse to gigantyczna szansa dla naszego regionu [podcast]
Czy wirtualna rzeczywistość może zastąpić tę naszą realną? Czy taki świat będzie wykluczający, czy raczej inkluzywny? Kto będzie go budował? O tym posłuchasz w nowym odcinku NowyMarketing Podcast.
Jak zbudować biznes w modelu SaaS? 5 kroków polecanych przez Błażeja Abla (Landingi)
Błażej Abel to założyciel i CEO Landingi, platformy do tworzenia landing page’y, która w zeszłym roku wygenerowała 10 mln zł przychodu. W rozmowie z mną Błażej dzieli się procesem budowania biznesów w modelu SaaS, a także swoimi początkami, czyli pierwszym biznesem, jakim była agencja interaktywna. Zapraszam do lektury!
- O tym, jak wygląda i jak powinna wyglądać przyszłość mody opowiada m.in. dr Magdalena Płonka z Międzynarodowej Szkoły Kostiumografii i Projektowania Ubioru
- Końca spadków inwestycji VC nie widać. Polska zieloną wyspą?
- Grupa Żabka szuka startupów pozytywnego wpływu. Dołącz do Startup Impact Program
- Stałam się bardziej produktywna i kreatywna, kiedy skróciłam dzień pracy o połowę – Maria Nowak-Szabat (Agni Ajurweda)
- Rynek freelancerów w Polsce rośnie. Czy jest to szansa dla startupów? Zobacz opinie
? Wydarzenia | Webinary | Akceleracja | Konkursy
W marcu 2023 roku odbędzie się EY Demo Day
Podczas wydarzenia startupy z obszaru HR zaprezentują swoje rozwiązania przedstawicielom korporacji i powalczą o nowych klientów. Jeśli chcesz pokazać swój startup podczas wydarzenia, zgłoś się – nabór trwa do 10 listopada tego roku.
Aula ponownie rozda Aulery. Konkurs wraca na deski polskiej sceny startupowej
14 grudnia 2022 w warszawskim Kampusie Google zostaną rozdane Aulery – jedne z najbardziej rozpoznawalnych wyróżnień dla czołowych polskich startupów z globalnym potncjałem. Liderów wyłoni komisja złożona z praktyków biznesowych, inwestorów i przedstawicieli mediów technologicznych. Zgłoszenia do konkursu przyjmowane są do końca października.
Trwa nabór do II edycji Startup Impact Program. Grupa Żabka i Kozminski Business Hub szukają Startupów Pozytywnego Wpływu
Żabka Group i Kozminski Business Hub po raz drugi startują z programem akceleracyjnym Startup Impact Program, skierowanym do startupów pozytywnego wpływu. Jeśli chcesz zmienić świat na lepsze i rozwinąć swój biznes przy wsparciu ekspertów, zgłoś się. Nabór do II edycji Startup Impact Program trwa do 6 listopada.
- Dlaczego Canon szuka innowacji wśród startupów? Za nami webinar z cyklu Fireside chat
- Czwarta edycja konkursu Startuj z Mazowsza dobiegła końca. 19 października poznaliśmy startupy, które stanęły na podium
- Ringier Axel Springer Polska poszukuje startupów. Nabór do programu akceleracyjnego trwał do końca października