Gdyby wyrzucone jedzenie było krajem, to byłoby trzecim największym emitentem CO2 – Magdalena Marzec (Too Good To Go)

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Gdyby wyrzucone jedzenie było krajem, to byłoby trzecim największym emitentem CO2 – Magdalena Marzec (Too Good To Go)

Udostępnij:

Kupujemy za dużo jedzenia, którego potem nie jemy, ale wyrzucamy. Jak zmierzyć się z tym problemem? Odpowiedzi szuka Magdalena Marzec, Head of Marketing w Too Good To Go, z którą rozmawialiśmy podczas tegorocznej edycji Infoshare.

Zamiast do brzucha, to na śmietnik

– Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że wyrzucając jedzenie, marnuje także wszystkie inne zasoby, które zużyto do produkcji i dystrybucji produktów spożywczych. A tymczasem zmarnowane jedzenie odpowiada za aż 10% emisji gazów cieplarnianych. To więcej niż cały biznes transportowy – powiedziała Magdalena Marzec.

Dodała również, że gdyby wyrzucone jedzenie było krajem, to byłoby trzecim największym emitentem CO2 zaraz po Stanach Zjednoczonych i Chinach. Jednocześnie zauważyła, że pomimo rosnącej świadomości tego zjawiska wśród konsumentów, nadal z marnowaniem żywności mamy duży problem. Z jednej strony wiemy, że marnotrawstwo jest złe, ale z drugiej wstydzimy się mówić, gdy sami marnujemy jedzenie.

Tymczasem jednym z kroków w walce z marnowaniem żywności jest mówienie o tym zjawisku otwarcie i głośno oraz wdrażanie systemów, które pozwolą nam na kupowanie takich ilości jedzenia, które faktycznie jesteśmy w stanie zjeść.

Ekologia szansą dla startupów

– Z jednej strony można przynosić zyski, a z drugiej mieć pozytywny wpływ na środowisko. Jedno nie wyklucza drugiego – uważa Magdalena Marzec, która powiedziała nam, że w związku z rosnącą świadomością ekologii w biznesie, rośnie zapotrzebowanie na rozwiązania startupów pozytywnego wpływu.

Dla właścicieli tych startupów Magdalena Marzec ma trzy rady:

  • Po pierwsze founderzy powinni upraszczać swoje modele biznesowe, bo wówczas łatwiej im będzie wytłumaczyć na rynku, czym się zajmują.
  • Po drugie już od początku powinni myśleć o ekspansji w zrównoważony sposób. Czasami lepiej rozwijać się powoli, niż szybko nie zważając na inne czynniki.
  • Po trzecie founderzy powinni żyć firmowymi wartościami. Komunikując je, zbudują silną markę – zarówno wśród obecnych i przyszłych pracowników, jak i klientów.

Masz ochotę na więcej?

Jeśli spodobał Ci się ten materiał, koniecznie zobacz pozostałe treści z cyklu, który zrealizowaliśmy wspólnie z PKO Bankiem Polskim i Infoshare. Linki do materiałów dostępne są poniżej: