Employer branding w świecie metaverse
Czy kampanie marketingowe realizowane w światach metaverse lub gamingu zarezerwowane są jedynie dla podmiotów, które działają w branży technologicznej? Nie.
– Najlepszym przykładem jest kampania „Walka o Koszyki”, którą zrealizowaliśmy z firmą budowlaną Erbud, czyli firmą, która na co dzień nie jest związana ze światem graczy – uważa Wojciech Grzegorzyca, communications manager w Gameset.
Podczas wspomnianej kampanii Gameset i Erbud przeniosły warszawskie targowisko i miejsce spotkań – Halę Koszyki – do wirtualnego świata, w którym gracze mogli ze sobą rywalizować, grając w FPS, czyli potocznie mówiąc w „strzelankę”. W efekcie twórcy kampanii zdobyli prestiżową nagrodę w konkursie marketingowym Effie Awards, a Erbud zwiększył 4-krotnie liczbę zgłoszeń do programu stażowego.
PKO Bank Polski w metaverse
Gaming i metaverse mogą służyć nie tylko celom związanym z employer brandingiem i pozyskiwaniem kandydatów do pracy. Mogą też budować wizerunek nowoczesnej firmy lub zwiększać świadomość marki wśród nowych odbiorców. PKO Bank Polski natomiast zamierza wykorzystać metaverse do sprzedaży produktów bankowych, a także do onboardingu i szkolenia nowych członków zespołu.
Pierwszy krok ku realizacji tego celu bank ma już za sobą. Na początku października PKO Bank Polski przeniósł jeden z najbardziej rozpoznawalnych warszawskich budynków do metaświata. Użytkownicy platformy Decentraland mogą odwiedzić wirtualną PKO Rotundę, w której udostępniono wystawę polskiej sztuki współczesnej, a do tego poznać historią banku i zagrać w mini grę podczas zwiedzania przestrzeni.
Dotarcie do nowej grupy odbiorców
Chociaż metaverse to koncepcja, która wciąż się rozwija, to już teraz przyciąga liczne grono entuzjastów nowych technologii. Co istotne, w kierunku metaversum coraz chętniej spoglądają duże przedsiębiorstwa. Co konkretnie przyciąga je do wirtualnego świata?
– Przede wszystkim chęć dotarcia do bardzo dużej grupy docelowej – głównie młodych osób, ale nie tylko. Czasem pokutuje przekonanie, że tylko młodzi grają w gry. Natomiast nieraz spotkałem się z osobami, które mają 50, 60 lat i wciąż grają. Na świecie mamy ponad 3 mld graczy. To ogromna grupa, do której marki mogą docierać poprzez gaming, podczas gdy dotarcie np. do młodych osób poprzez standardowe formaty reklamowe jest utrudnione – mówi Wojciech Grzegorzyca.
Więcej na temat metaverse i gamingu w poniższym wideo ?
Masz ochotę na więcej?
Jeśli spodobał Ci się ten materiał, koniecznie zobacz pozostałe treści z cyklu, który zrealizowaliśmy wspólnie z PKO Bankiem Polskim i Infoshare. Linki do materiałów dostępne są poniżej:
- Wirtualna rekrutacja i praca w metaverse. Rozmawiamy z Nescho Topalovem
- Dobry i zły metaverse. Jak wirtualny świat zmieni naszą rzeczywistość?
- Czy metaverse to „the next big thing”? Według szefa redakcji The Next Web – niekoniecznie
- 3 rady dla stawiających pierwsze kroki w metaverse – QuHarrison Terry
- Jak zachęcić firmy do bardziej zrównoważonego rozwoju – Chrissy Kidd (Splunk)
- Czy sztuczna inteligencja ZJADA nam świat? Rozmawiamy z Bartkiem Puckiem