– W środowisku technologicznym nie mówimy wystarczająco dużo o zmianach klimatycznych, bo jesteśmy pochłonięci informacjami pokroju „Elon Musk kupuje Twittera”. Tymczasem musimy zrobić coś na rzecz zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych – powiedział nam Mike Butcher, z którym spotkaliśmy się na Infoshare.
Brytyjski dziennikarz i redaktor serwisu TechCrunch uważa, że społeczeństwo coraz mniej interesuje się startupami, które tworzą kolejne produkty w modelu SaaS np. obniżające koszty procesów biznesowych. Dla ludzi coraz ważniejsze stają się tematy społeczne i środowiskowe, dlatego też społeczeństwo coraz chętniej spogląda w stronę startupów, które rozwiązują ważne problemy, np. problemy ekologiczne.
Startup, który osiąga sukces to…
Wybór niszy do zagospodarowania czy problemu do rozwiązania to jeden z kluczowych elementów każdej działalności prowadzonej z powodzeniem. Nie jest to jednak jedyny element. Zapytany o to, co odróżnia startupy odnoszące sukcesy od tych, które dla odmiany tych sukcesów nie osiągają, Mike Butcher wskazał kilka punktów.
Po pierwsze takie startupy mają na pokładzie zgodny zespół założycielski. Zdaniem naszego rozmówcy founderzy powinni dzielić wspólną wizję i dążyć do tego samego celu. Po drugie wiedzą, kiedy powiedzieć stop i zrobić pivot. Kurczowe trzymanie się początkowych założeń nie zawsze jest dobrym pomysłem. Lepiej słuchać rynku, brać z niego feedback i budować produkt na bazie zebranych informacji zwrotnych.
Chcesz wiedzieć, co jeszcze powiedział nam Mike Butcher? Posłuchaj wywiadu 👇
Masz ochotę na więcej?
Jeśli spodobał Ci się ten materiał, koniecznie zobacz pozostałe treści z cyklu, który zrealizowaliśmy wspólnie z PKO Bankiem Polskim i Infoshare. Linki do materiałów dostępne są poniżej:
- Dobry i zły metaverse. Jak wirtualny świat zmieni naszą rzeczywistość?
- Wirtualna rekrutacja i praca w metaverse. Rozmawiamy z Nescho Topalovem
- Czy metaverse to „the next big thing”? Według szefa redakcji The Next Web – niekoniecznie
- 3 rady dla stawiających pierwsze kroki w metaverse – QuHarrison Terry
- Jak zachęcić firmy do bardziej zrównoważonego rozwoju – Chrissy Kidd (Splunk)
- Czy sztuczna inteligencja ZJADA nam świat? Rozmawiamy z Bartkiem Puckiem
- Jak marki mogą wykorzystać metaverse i gaming? Swoimi spostrzeżeniami dzieli się Wojciech Grzegorzyca (Gameset)