Zamiast do brzucha, to na śmietnik
– Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że wyrzucając jedzenie, marnuje także wszystkie inne zasoby, które zużyto do produkcji i dystrybucji produktów spożywczych. A tymczasem zmarnowane jedzenie odpowiada za aż 10% emisji gazów cieplarnianych. To więcej niż cały biznes transportowy – powiedziała Magdalena Marzec.
Dodała również, że gdyby wyrzucone jedzenie było krajem, to byłoby trzecim największym emitentem CO2 zaraz po Stanach Zjednoczonych i Chinach. Jednocześnie zauważyła, że pomimo rosnącej świadomości tego zjawiska wśród konsumentów, nadal z marnowaniem żywności mamy duży problem. Z jednej strony wiemy, że marnotrawstwo jest złe, ale z drugiej wstydzimy się mówić, gdy sami marnujemy jedzenie.
Tymczasem jednym z kroków w walce z marnowaniem żywności jest mówienie o tym zjawisku otwarcie i głośno oraz wdrażanie systemów, które pozwolą nam na kupowanie takich ilości jedzenia, które faktycznie jesteśmy w stanie zjeść.
Ekologia szansą dla startupów
– Z jednej strony można przynosić zyski, a z drugiej mieć pozytywny wpływ na środowisko. Jedno nie wyklucza drugiego – uważa Magdalena Marzec, która powiedziała nam, że w związku z rosnącą świadomością ekologii w biznesie, rośnie zapotrzebowanie na rozwiązania startupów pozytywnego wpływu.
Dla właścicieli tych startupów Magdalena Marzec ma trzy rady:
- Po pierwsze founderzy powinni upraszczać swoje modele biznesowe, bo wówczas łatwiej im będzie wytłumaczyć na rynku, czym się zajmują.
- Po drugie już od początku powinni myśleć o ekspansji w zrównoważony sposób. Czasami lepiej rozwijać się powoli, niż szybko nie zważając na inne czynniki.
- Po trzecie founderzy powinni żyć firmowymi wartościami. Komunikując je, zbudują silną markę – zarówno wśród obecnych i przyszłych pracowników, jak i klientów.
Masz ochotę na więcej?
Jeśli spodobał Ci się ten materiał, koniecznie zobacz pozostałe treści z cyklu, który zrealizowaliśmy wspólnie z PKO Bankiem Polskim i Infoshare. Linki do materiałów dostępne są poniżej:
- Nikogo nie obchodzą „zwykłe” startupy. Chcemy, aby startupy zmieniały świat na lepsze – Mike Butcher (TechCrunch)
- Dobry i zły metaverse. Jak wirtualny świat zmieni naszą rzeczywistość?
- Wirtualna rekrutacja i praca w metaverse. Rozmawiamy z Nescho Topalovem
- Czy metaverse to „the next big thing”? Według szefa redakcji The Next Web – niekoniecznie
- 3 rady dla stawiających pierwsze kroki w metaverse – QuHarrison Terry
- Jak zachęcić firmy do bardziej zrównoważonego rozwoju – Chrissy Kidd (Splunk)
- Czy sztuczna inteligencja ZJADA nam świat? Rozmawiamy z Bartkiem Puckiem
- Jak marki mogą wykorzystać metaverse i gaming? Swoimi spostrzeżeniami dzieli się Wojciech Grzegorzyca (Gameset)